Værd at vide, når du gerne vil tabe dig

Nedenfor finder du noget hjælp til din slankekur. Dette er information, der er værd, at vide, hvis du gerne vil tabe dig og samtidig holde den overflødige vægt væk. Fx er yo-yo slankekure skadelige, ikke blot for dit mål, men også for dit helbred. Det handler hovedsageligt om, at finde en kost- og motionsplan der virker for dig og din livsstil. Desuden er det altid en fordel, at gøre sig selv ansvarlig for vægttabet og af og til kan det hjælpe, at din familie kender dine slankemål og er med til, at holde dig ansvarlig for dem. Der findes mange former for hjælp til din slankekur og ikke alt virker, derfor bør du læse nedenstående information med din egen situation og livsstil i mente.

Undgå yo-yo slankekure

Har du prøvet at tabe vægt, når du prøver en ny kostplan, kun for at opdage, at du få vægten tilbage lige så hurtigt? Yo -yo slankekure er skadelig ikke blot for dine slankekure mål, men også for dit helbred.

En konstant fluktuerende kost og kropsvægt kan faktisk være skadeligt for dit helbred og dit stofskifte. Det er helt normalt for slankende at tabe sig hurtigt i starten, og derefter jævnes niveauet ud og der tabes vægt støt, men langsomt.

Kroppen er ikke designet til konstant at tabe overskyndede kilo. Når du giver din krop mulighed for at tabe sig langsomt og støt, vil din krop lære, at tilpasse sig den nye sundere vægt. Dette giver din krop ro til, at tabe fedt samtidig med du opbygger muskelmasse, hvilket i sidste ende vil hjælpe dig med at se godt ud i en bikini.

Fin en kost- og motionsplan, der virker for dig

Find en kost-og motionsplan, der virker for dig, og er designet til din kropsbygning, aktivitetsniveau og livsstil. Hvis det fungerer i starten, så hold dig til planerne. Hvis du føler dig sund og glad på disse planer, og derefter fortsætter med dem, selv når resultaterne kommer langsomt, vil du opleve varige resultater.

At holde dig til en kostplan eller slankekur kan også hjælpe dig med at undgå fristelsen til at give op eller “snyde . Fortsæt med at lagre dit spisekammer med sunde fødevarer, der er tilladt på din plan, og din krop vil begynde at nyde disse fødevarer samtidig med din sundhed stiger. Spring junkfood gangene helt over hos købmanden og spise hjemme oftere. Lav en madpakke og tag din frokost med på arbejde, og snart vil du ingen lyst have til at købe hurtig fastfood med stor mængde af mættet fedt og kalorier .

Lav en mad-dagbog og find en støttegruppe eller persopn

En anden teknik til at reducere dit forbrug af usunde fødevarer, er at føre en dagbog over alt, hvad du spiser. Nedskriv dine mål og reflekter over dem dagligt. Hold styr på, hvor tæt du er på dit mål hver eneste dag. Find en støttegruppe, hvor du kan tale med andre, der er i samme situation som du er i, og give dem mulighed for at opmuntre og støtte dig. Hvis du ikke har det godt med grupper kan en ven, familiemedlem eller lignende være lige så god.

Hold dig selv ansvarlig for dit vægttab og inkluder andre i dine mål

En af de største hemmeligheder til vægttab og, at leve et sundere liv, er ikke at holde det hemmeligt. Fortæl din familie og venner om dine mål, og bed dem om at hjælpe med at holde dig ansvarlig for disse mål. Blot at lade dine venner vide, at du ønsker at tabe fem kilo kan skabe nok venligt pres for, at forhindre dig i, at bryde med dine kost- og motionsplaner. Der er jo ingen, der ønsker, at forklare, hvorfor de ikke længere spiser sundt, når deres venner konstant ser og opmuntrer dem .

Det kræver kun en lille indsats at komme igang

Det kræver blot en lille indsats for, at komme på rette spor med dine slankekursmål. Hold dig fra yo-yo kure, find en kost- og motionsplan, der passer dig, lav en mad-dagbog og sørg for at inkludere dine venner og/ eller familie. Har du brug for yderligere hjælp til din slankekur, kan det varmt anbefales at konsultere en diætist eller ernæringsekspert, du kan rådføre dig med. Disse kan være behjælpelige når det kommer til, at finde den rigtige kost- og motionsplan for dig.